Am I the half of half-and-half or am I the half that's whole?

Jag brukar ofta känna mig tom. Ihålig. Ibland kan jag känna mig så tom att jag inte vet om jag vill ligga kvar i sängen eller om jag vill gå upp ur sängen. För att jag känner ingenting. Vet inte heller om jag vill ut och göra någonting med kompisar eller vara hemma och sitta för mig själv, för att jag inte har lust med någonting, jag vet inte vad jag vill göra överhuvudtaget, för att jag är helt tom. Det är ingen rolig känsla direkt.. Tomheten brukar oftast fyllas upp med något negativt, som känslor av ensamhet, ångest eller någon annan depressions-term.. Vet inte om det får mig känna mig bättre genom att lyssna på självdestruktiv musik som Xiu Xiu, Kent eller Joy Division.. men det får mig kännas mer hel i alla fall. Då slipper jag iaf känna mig tom och förvirrad.. då vet jag att jag är svart inuti. Då vet jag vem jag är. Känns betryggande på något konstigt sätt.
Känns som att mina dagar går ut på att undvika tomhetskänslan.. Har alltid ett ständigt behov att göra något om dagarna, så jag ska slippa sitta hemma och tänka, slippa sitta och dräva i mig själv. Som att göra något med kompisar, titta på anime, chata, festa, supa, röka.. när jag röker tänker jag förvisso väldigt mycket, men en cigg fyller verkligen ut nått som känns fattas i mig. Behöver det.
Varför jag alltid letar så angeläget efter kärlek är nog för att.. när jag väl är kär så känner jag inte den där tomheten. Jag är uppfylld med något annat.. någoting bra. Kom och tänka på det för inte så många dagar sedan.. det måste ju vara som så.. allt hänger ju ihop.

image2

Aja.. orkar inte skriva mer om hur dåligt jag kan känna mig. Tycka synd om mig själv behu behu.. patetiskt. Jag borde vara tacksam för det jag har.. eller hur? aja, förmodligen kommer ingen läsa det här anyway.. Det är inte tänkt som så heller. Men om ni gjort det så tycker ni förmodligen att "jag är jätteEmo" eller något sådant. Men jag har redan uttalat mig om att det här min personliga sida, min dagbok i princip, vilket menas att ni inte har något rätt alls att kritisera mig. Bra va?

Nu dagen efter då jag läser den här så inser jag att jag bara nuddat vid mina problem och inte gått in på något av dem. Har bara slängt ur mig orden på ett extremt osnyggt sätt, vilket får mig anses som en idiot I guess. Men skitsamma, nu får det stå kvar där ändå.

Kommentarer
Postat av: mongo

hey, i know that feeling <3

2007-08-24 @ 02:59:11
Postat av: matilda

tycker du slängde ur dig orden på ett rätt reko sätt. känns kanske lite skumt att någon kommenterar sisådär 2 år efter att du publicerade det, meeeen... kände iallafall igen mig lite i texten och förstod vad du menade.

2009-11-25 @ 23:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0