Jobbet

Som vissa av er kanske redan vet så har jag gått ut gymnasiet och nu börjat jobba hos min kusin på Stepstone, vilket är ett rekryteringsföretag. Jag jobbar som backoffice assistent med 5 andra backoffice-arbetare, bland annat min kusin som är chef för backoffice. Måste säga att det är väldigt fräscht där, plus att man får kall cola för 5 kronor och UNLIMITED KAFFE!
Men det bästa är att alla är precis lika sjuka i huvudet som jag. Aldrig känt mig så hemma på ett jobb som på detta.
Här har vi ett foto på alla förutom en som inte är med i bilden. Han i mitten bad om att bli censurerar, lolz.




så.. jag går upp 05:30 varje dag (sätter på snooze i en timma, heh) och börjar klockan 08.00 (oftast). Jobbar längst bort på Drottninggatan, så det tar ca 10 minuter att gå dit.. och varenda jäkla morgon måste jag gå förbi den här jäkla reklamen utanför Pub.

Aldrig varit med om en så irriterande reklam.. Vilka jäkla demonstranter sätter på sig skitsnygga kläder och posar som fan inför kameran??? JAG BLIR SÅ ARG!!!! AAAH!! (hoppas de tar bort den snart)



Random pic på min Kusins alvöra.



Det här var på Onsdagen tror jag.. den dagen då det regnade som fan i alla fall.. jag stannade kvar på jobbet lite längre för att slippa regnet, men det slutade aldrig, så jag började röra på mig ändå. När jag kommit ner för backen hörde jag en underbar röst som trängde genom mina hörlurar och in i mina öron.. Jag tog av mig hörlurarna för att lyssna, och ja visst, det var opera. Stod en hel del pensionärer utanför Spaghetti Opera och tittade på en Operasångerska då hon sjöng med sin lilla radio bredvid sig. Det var magiskt att stå i regnet och lyssna på henne. Efter ett tag satte jag mig på en stol under ett litet tak, tog en cigg och fortsatte lyssna. Och DÅ började det regna ännu mer, och denna nu var det inte spöregn längre; det var skyfall! Hennes utomhusspelning slutade med en blixt precis då den sista tonen ringde ut.. åh vad fint det var <33



På fredagen efter jobbet stannade jag kvar på arbetsplatsen för att ta några öl med mina jobbpolare; framför datorn. Hahaha, ska man skratta eller gråta? men kan inte neka att det var lite mysigt.




Annars kan jag säga att jag slutar klockan 17:00 varje dag och kommer hem 18:30, därefter lagar jag mat, äter den, duschar, går ut med hunden 21:30 och lägger mig klockan tolv ungefär.. Inte mycket fritid, men jag måste erkänna att jag trivs såhär. Skönt med lite rutin i livet.

Kommentarer
Postat av: Jonis

Hallå, på reklamen på Pub så är ju märket Nakkna med, klart den är snygg då! :P

2008-08-24 @ 23:19:51
Postat av: Simon

Eric, Jag bor i samma hus där de sjunger, och när man hör Operasångarna träna så låter det som fan, och man tröttnar efter några ggr, skulle gör allt för att strypa dem där sjukt irriterande personerna.

Jag bor i samma hus som Spaghetti Opera.

Men nu vet jag i alla fall varför man hör Opera varje dag. ehehehe

2008-08-26 @ 14:09:24
URL: http://detvarjuroligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0