Söder om Sverige

Satt på tåget på väg hem till Stockholm. Jag hade fått äggmackor från Cosettes mamma. När hon skulle ge dem till mig hittade hon mig och Cosette grovhånglandes i Cosettes säng. Ja, väldigt bra sista intryck.. väldigt bra. Varför just äggmackor? Finns det någon på denna planet som väljer att ta med sig äggmackor på en 6 timmars lång tågfärd? Jag vet inte.. men i vilket fall som helst valde jag att kasta äggen och bara äta smörgåsarna. Var tvungen pga att jag skulle känna mig som en skit om jag inte åt upp dem plus att jag var fattig, så jag hade inte råd med egen mat. Under de 7 dagar jag var i Malmö hade Cosette bjudit mig på i princip allt. Eller ja.. snarare hennes mamma, eftersom det var hennes mammas pengar. Men vi gjorde ändå inte så mycket under veckans gång, så det gick inte åt så mycket pengar. Bara till vissa bussresor, onyttigheter och.. skydd. Bussresorna var den enda chansen jag fick till att lyssna på min musik. De andra stunderna fick jag mest höra på skällande (samt gnällande) hundar, jamande katter, en energifylld tjocispojke eller E-type. Nu kanske det låter som att jag hade ett helvete hos Cosette, men så var det inte. Jag är bara väldigt ljudkänslig, som alla borde vara bekant med nu.
Den här tågresan var raka motsatsen till den andra resan mot Malmö. Den här tågresan satt jag bredvid en tjej i 20-årsåldern som var tyst hela resan (vilket var väldigt skönt), det regnade, jag hade lite godsaker med mig, jag satt bredvid fönstret och hade en cola för att släcka min törst. Resan mot Malmö var dock lite mer tragisk. Resan började med att jag satt bredvid en äcklig turk som snackade om mobiler och "snygga brudar" i två och en halv timma, det var äckligt varmt, hade inga kontanter med mig så jag försökte betala med kort och självklart tog de INTE emot mitt kort *strypa*, satt vid gången och pga att jag varken hade mat eller dryck så valde jag hade dricka upp de få öl jag hade med mig. Det slutade med den mest tragiska fylla jag någonsin haft; en fylla ensam, på ett tåg. Kom fram till Malmö central (fortfarande lite borta) och sa till Cosette att jag älskar henne, vilket var sanning. Hon sa att hon älskar mig också, vilket förhoppningsvis är sanning. Annars fick jag en ungefär likadan minifylla då jag var på en park i Malmö med Cosette, Lina och hennes kompisar . Situationen var ungefär lika sorglig den med (just att vi satt på en lekplats ensamma och söp "bara för att"), förutom att det faktiskt var ganska trevligt. Det var väldigt roligt att se Lina skitfull. Hon rullade runt i sanden, pratade sluddrig skånska och kastade sand på sina kompisar. Annars spelade jag en hel del Resident Evil 4 och Mario Tennis på Gay-Cube som har världens töntigaste konsolldesign och extremt obekväma kontroller. Jäkligt underhållande i alla fall. Dock ledde Mario Tennis till att jag hamnade i våldsam fight med Cosettes 15-åriga lillasyster Veronica. Det började med att vi slet varandra i håret och slog varandra på armarna, och de resterande dagarna trackade vi bara ner på varandra. Men jag vann ändå fighten eftersom att jag lurade henne till att ringa till Viktväktarna.
Efter en lång resa gick jag ut i spöregnet och tog mig en cigg. Åh, vilken befrielse det var! Folk sprang till tåget för att slippa undan regnet så gott de kunde, medan jag nästan gick i slowmotion med min stora väska som inte alls var lika tung som den såg ut att vara. Men sammanfattningsvis måste jag säga, trots att jag kanske lät negativ i mitt inlägg, att det var en väldigt mysig vecka i Malmö. Saknar min älskling redan och ser fram emot nästa gång vi ses. Åh <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0