The giant fail

Måndagen den 8 december kan ha varit den mest misslyckade dagen i mitt liv.
Känns som att detta inlägg kommer att bli långt, eftersom den kommer att innehålla infinite amount of fail!



Den här måndagen var jag väldigt naiv och korkad. varför? Jo, för att jag var dum nog att tro att jag kunde storhandla SJÄLV!
Började med att jag åkte från jobbet till Willys i Bromma, som ligger ungefär 10 minuter från mitt hem om man färdas med buss. Hade skrivit ihop en lång lista på allt jag behövde köpa. Jag tog på mig en matkorg och märkte efter att ha lagt i typ två varor att jag omöjligt skulle få plats med allt som stod i på listan i den där lilla matkorgen. Gick ut för att ta en vagn. Man behövde proppa in en femma för att kunna använda skiten. Hade jag en femma? nej. Så jag stod med min lilla matkorg i kö ca 10 minuter för att fråga om jag kunde ta ut en femma med mitt kort. "Eh, nej... det kan du inte. I så fall måste du gå runt hörnet och ta ut en hundring där och sedan växla det här." Visst sa jag och var på väg att gå. "Men du måste betala de där filmerna du har i handen först!" Okej sa jag och betalade skiten. Frågade sedan vad jag skulle göra med min matkasse som jag hade vid fötterna. "Oj, hade du den där?" KLART SOM FAN JAG HADE DET!!! "Men då får du lämna den här medan du tar ut pengarna". Gick och tog ut de där jäkla pengarna och återvände, stod i kö yttligare 10 minuter och fick inte en femma; jag fick en tia.
- En tia? Kommer det att gå?
- Ja då, den tar emot tior också!
Går dit. Återvänder.
- ... den tar bara emot femmor.
- Men prova med kundvagnarna som ligger där ute.
Så jag fick gå ut i regnet och hämta kundvagnen. Bra, nu kunde jag börja handla! Men vart var min matlista? Hade tydligen lyckats tappa bort den i min jakt efter en femma. Därför behövde jag vandra runt i den där jäkla butiken i över en timma bara för att se till att jag fick med allt. Det blev en hel del, men som tur var så gick det bara på ca 800 kr.

Ok, om ni tror att det sög så bör ni läsa vidare, för att nu börjar det riktiga helvetet.
Tog två stora papperskassar och proppade in varorna där. Märkte snabbt att jag kommer att behöva en kasse till, så jag tog en till. Nu hade jag tre fullproppade papperskassar och ett stort problem; Jag har bara två händer. Provade med att sätta ena kassen på min arm och ha de andra två i varsin arm. Gick ju bra.. i cirka fem meter då jag behövde vila. Så fick jag hålla på tills jag kom till entrén. Det ösregnade. "Bäst att jag ringer en taxi", tänkte jag. Vad händer då? Jo, min mobil dör. Kul.
Så jag tar upp mina grejor och börjar vandra mot busshållplatsen. Behövde fortfarande vila var femte meter. Hade jag tur kunde jag gå 10 meter utan uppbehåll. Något som vanligtvis skulle ha tagit tre minuter att gå till tog nu 15 minuter att gå till. Jag trodde att jag skulle dö. Just då jag kommer fram till busshållplatsen ser jag att handtaget till ena kassen spricker upp sjukt mycket.. skulle jag ens röra handtaget igen så skulle den gå sönder. När bussen kommer ber jag honom vänta så att jag kan bära in den halvtrasiga kassen i famnen och sedan de två andra i var sin hand.
När jag kommer fram till min busshållplats med bussen försöker jag signalera med handen att han ska vänta på mig igen. Han uppfattar inte signalen på det sättet som jag ville att han skulle uppfatta det som. Han uppfattar det som att jag inte alls ska av den stationen och kör istället vidare. "Fan... Men whatever.. fine! Jag går bara av vid Bromma och tar sedan toget hem till mig", tänkte jag.
När jag går av bussen går den halvtrassiga kassen helt sönder. Kul. Så jag drar till närmaste ica, med kassarna, köper en ny, står där som ett fån och lastar willy-produkter in i en Ica-kasse. Bra tänkte jag. Hinner gå ca 15 meter då den andra willy-kassen går sönder. Bacon, filmer och milkshake flyger ut. Toppen. Nu var det på köpet allt för långt till ica och den här påsen var helt demolerad. Så jag verkligen proppade in alla de produkterna i min älskade damväska. Fick kasta bort matlåda och annat oviktigt för att allt skulle få plats. Släpar upp skiten för trappen och går in i tåget.
Ok, framme vid Abrahamsberg. Lyfter kassarna, och där gick den tredje (och sista) willy-kassen sönder. Uncle-Bens ris flyger ut på golvet. "Åh nej", utbrast jag. Tog snabbt som fan och sparkade ut riset och drog ut kassarna innan portarna stängdes. "HELVETE!", tänkte jag. "Men ja.. det var ju bara riset som flög ut från botten av kassen.. den överlever nog tills jag kommer hem." Hann gå tre meter ner för tunnelbanetrappen då margarinet också flög ut. Var tvungen att lämna margarinet där och lägga kassen på ett säkert ställe innan kassen exploderade. La ner kassorna, sprang tillbaka till trappen och hämtade margarinet, och sprang sedan tillbaka. Bad SL-snubben i buren att vakta mina grejor medan jag skulle springa till närmaste Ica och köpa en ny kasse. Det behövdes tydligen inte, eftersom att han hade en i sin lilla bur (det var verkligen det enda bra som hände den dagen). Proppade in varorna där och gick ut i spöregnet ännu en gång. Behövde fortfarande vila var femte meter (och nu var mina armar som spagetti).
Jag har en Fastighetsbyrå just bredvid mitt hem. La mina kassar vid ingången av Fastighetsbyrån och försökte organisera mina kassar så att jag skulle kunna öppna min port och samtidigt ta med mig kassarna. Aldrig (då menar jag ALDRIG) sett någon gå ut eller in därifrån. Men just idag behövde de gå ut! De stod där ett längre tag och väntade på mig.
- .... ska du in eller?
- heheheheheheheeeee... nej då, hehe.. försöker bara fixa mina grejer här.. hehe.. snart klar!
Tog snabbt som fan och försökte bära mina kassar till porten, men mina armar sa nej. Därför fick kassarna ligga på gatan, i regnet, medan jag öppnade porten. Drog in allt innanför porten och tog sedan och drog in det i min lägenhet. MÅL!!

Klockan var nu 21.. Jag slutade jobbet 17:00 och Willys ligger 10 minuter från mitt hem. Därmed kan vi dra slutsatsen att det tog 4 timmar att handla! Fail.

"Fan heller att jag ställer mig och lagar mat nu", tänkte jag.. Så jag gick till närmaste grill. Medan jag väntade på min mat kände jag mig så pass frustrerad och arg att jag behövde ta mig en cigg. Försökte ta ett bloss, men det gick inte! Min högra arm var helt död! Fan också... så jag fick röka med min vänstra arm, som skakade jäkligt mycket den med. Låg sedan på soffan och tittade på Marie Antoinette.. försökte proppa i mig min hamburgare i liggposition.
Fy fan vilken misslyckad dag.

Kommentarer
Postat av: malin

alltså... det måste verkligen vara den värsta dagen för någon i hela världshistorien, skulle hysa en så JÄVLA stark längtan om att avlida efter något sådant XD

2008-12-15 @ 18:46:07
URL: http://malinpart2.blogspot.com
Postat av: Mitra

Jag säger bara en sak: FAIL! =(

2008-12-15 @ 20:49:00
URL: http://unfurlyou.blogg.se/
Postat av: Anonym

jäkla järnvilja du måste ha haft, helt otroligt. xD

2008-12-16 @ 08:44:58
Postat av: Ajdahanej

Okej. Jag tror det var SJUKT längesedan jag skrattade så mycket som när jag läste detta! (Testa att satsa på PLASTpåsar näsat gång om det regnar)

2008-12-16 @ 11:40:48
URL: http://stylebyida.blogg.se/
Postat av: ebba

hahahahahahahhaa skrattar högt för mig själv. älskar att jag suttit och läst igenom allting också. men fyfan, hade det där hänt mig hade jag påriktigt fått nog och börjat kasta mat omkring mig. uhh.

2008-12-16 @ 15:57:30
URL: http://epok.blogg.se/
Postat av: Sara/Pinocchio

Men VISST var Marie Antoinette bra? Och mitt inlägg är inte muntert på riktigt. Det är hundraprocentigt neutralt med en sarkastiskt avslutning.

2008-12-16 @ 21:18:36
URL: http://venicebeach.blogg.se/
Postat av: julia

haha... okej det där var dagens

2008-12-17 @ 00:18:25
URL: http://ochrazy.blogg.se/
Postat av: Sara/Pinocchio

HAHA



Translation: "Alltså jag film-eft-VAT-mm!"

2008-12-18 @ 10:00:54
URL: http://venicebeach.blogg.se/
Postat av: Simon

nej, jag tycker verkligen synd om dig. finns inga ord för hur mkt man känner "det här händer bara mig".

men en fråga hur får du in mat för 800kr i ditt lilla kylskåp?imponerande det också!



men måste också säga att det var lite svårt att hålla minen när man läser det. hehe

2008-12-21 @ 21:09:31
URL: http://detvarjuroligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0