Morgontankar



Jocke Berg röker marlboro

Helvete... somnade halv fyra och vaknar klockan sex av att min styvfar låter som in i helvete i köket. Då har man ju bara lust att döda någon.. Han är bara högljud om mamma inte sover, sen att jag och min syster sover skiter han i.
Så där låg jag i sängen i en timma utan sömn och tänkte på Jocke Berg. Jag blir helt fascinerad av hans texter. Hans liknelser och metaforer, hans poesi. Min tillfälliga favoritlåt, När det blåser på månen, är så simpel men säger ändå så jäkla mycket. Vem kan inte känna igen sig i de orden? Visst.. jag håller fast vid att man inte ska lägga fokus på texterna när man bedömmer musik.. men Jocke Berg har verkligen en plats i mitt hjärta.

När jag har vaknat till lite så kanske jag berättar om min student.. kanske.

Kommentarer
Postat av: frida

vad löjlig jag känner mig som alltid måste kommentera allt om kent, men det här är ju så sant! herr berg är verkligen genialisk

2008-06-07 @ 13:52:24
URL: http://pulsurbalans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0