Clementine & Agapē

En kråka, svartare än natten

kraschar in i mitt fönster

5000 glasbitar biter mitt bröst

och skriker ut vatten, rödare än dina läppar

Din mun som jag fick kyssa den gryningen utan sol

utan hopp

Jag fick en kyss i dödens namn

av läppar rödare än blod

blod som kommer ut från mitt bröst som skars av 5000 glasbitar som tillhörde en kråka

svartare än natten


Kyss mig vit, älska bort mina sår, håll mig trygg, döda mig

döda mig så länge jag får dö i dina armar.


Men död åt mig i ensamhet, uppriva sår och större säng

för att du aldrig kom...


och kråkan täcker motorvägen med tonårsdrömmar och bensin

Asfalt hårdare än dina slag

Ett hjärta svartare än natten


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag gillar den sista delen, typ väldigt väldigt mycket!

2008-05-25 @ 11:31:35
Postat av: johannes

jag gillar den,men jag undrar hur du mår min käre vän <3

2008-05-25 @ 17:38:07
Postat av: Anonym

kyss mig* ?

2008-05-26 @ 19:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0