Girl from Mars

Genom hela min pubertet, och kanske till och med lite innan, så har jag försökt att fundera ut vilka slags tjejer jag tänder på. Det har gått lite fram och tillbaka med olika teorier, men på senaste tiden har jag verkligen försökt att överanalysera mig själv för att komma fram till något konkret svar.

Först (i början av puberteten) trodde man så klart att den tjejen man skulle ha skulle ha stora bröst och snygg rumpa. Den teorin visade sig vara fel, eftersom att min första flickvän inte hade så stora bröst, men jag var ändå väldigt attraherad till henne.. och med tidens lopp har det visat sig mer och mer att jag totalt skiter i de två partierna av kvinnokroppen.
Sedan efter några förhållanden kom jag på att jag gillade alternativa tjejer, som hade ungefär samma musiksmak som jag. Ja.. det var väl relativt rätt... men teorin höll inte, eftersom att jag med tiden såg att det fanns annat i människor än deras musiksmak som kunde påverka deras personlighet.

Nu kommer iaf det intressanta: tredje steget mot självinsikt kom då jag började överanalysera mig själv. När jag tänkte tillbaka på de flickvänner jag har haft (och gillat, hehu) så visar det sig att jag strävade efter att hitta oskuldsfulla tjejer. Inte oskulder alltså, men oskuldsfulla tjejer. Jag vet inte varför det har blivit som så.. känns väl bara tryggare då.
Men nu har mitt krav reducerats från att de måste vara oskuldsfulla till att de ska bara framstå som oskuldsfulla.

Men varför har jag fått oskuldsfulla tjejer men ändå gjort slut med dem? Efter lite tänkande kom jag fram till att det var för att de var innehållslösa. Och här låser det sig: om en person är oskuldsfull så är det större chans att den är innehållslös, grå och tråkig. Och om personen är innehållsrik, intressant och impulsiv så är det mycket mindre chans att den är oskuldsfull. Så... det är typ över för mig... jag kommer aldrig att hitta någon som är både innehållsrik och oskuldsfull >_>

Dock är jag inte riktigt 100 än på att dessa teorier är rätt eller om det finns mer att säga.. hmpf...
Plus att det känns sjukt fel av mig att vara kräsen! Jag är väl ändå den sista personen som skulle få vara kräsen... jag borde vara glad att jag får någon flickvän över huvutaget.

I alla fall.. jag känner sympati för Håkan. Han har också konstig tjejsmak, precis som jag...



Kommentarer
Postat av: johannes

jag skulle vilja påstå att en oskuldsfull tjej inte är innehållslös,intressant eller implusiv. Nästan snarare tvärtom, de oskuldfulla kan överraska en med dessa sidor skulle jag vilja säga. Förövrigt har jag märkt en sak, vi har väldigt lik tjejsmak och därav så vet jag detta. De oskuldsfulla kan vissa sig vara så mycket mer, har jag kommit till instinkt över. Men det här med tjejsmak tycker jag inte ska begränsa en, utan man ska hitta någon som man finner intressant, attraktiv osv (ja du vet allt sånt). Att vara kräsen behöver inte betyda ett minus, utan kan vara ett plus, kräsenhet ger väll vad man vill ha i slutändan. Och Eric min kära vän det är inte kört för dig, du är så himla unik, och ja jag kan nog rabla på i en evighet om hur du är ^^ Vad jag försöker säga är att det finns någon för dig med, det gäller väll bara att inte begränsa sig för mycket. Du vet väll att du är helt fantastisk <3 du förtjänar någon , min kära bästa vän :*

2008-05-17 @ 14:13:37
Postat av: Eric

Naw, tack Johannes :* du är så fin <3

Men ja.. men du har ju inte en speciellt oskuldsfull tjej direkt.. haha. Men ni verkar passa ihop anyhow.

Ja, men det är det ajg menar.. att majoriteten av oskuldsfulla tjejer är så jäkla tråkiga att man bara vill hoppa från en klippa... men det är klart att det finns vissa intressanta.. någonstans.

2008-05-17 @ 14:44:06
URL: http://howtodisappearcompletely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0