Radio dept.



Tankade hem Radio Departments album Pet Grief av en slump.
Började lyssna och tänkte: wow det här var ju riktigt bra.
jag kände igen stilen från någonstans.. och OMG! Det är shoegaze!!!
Kollade upp bandet, och det visade sig att: OMGWTF!! De är från Sverige!

varför har jag inte hört dem förr?! De är ju helt jäkla underbara!
Vågar nästan säga att de är det bästa svenska bandet jag har hört efter Kent.

Det bästa med shoegaze är att man i princip alltid känner sig nykär då man lyssnar på det.. sådan atmosfär i musiken.
Tack och lov att Sverige kan komma upp med ett orginellt band med stil, istället för all skitig indie-rock som Mando Diao och The Sounds, samt the Hives (som förvisso är Punk Rock, och bra den första timman man lyssnar).

Kommentarer
Postat av: Sara

Du, du är väl ett Sofia Coppola-fan?

Hon använde fler än en Radio Dept-låt i Marie Antoinette (bland annat Pulling Our Weight, som måste vara en av deras absolut bästa, mmmmmmmhm I love it). Oh I love 'em, love 'em!

2008-05-21 @ 08:06:58
Postat av: Hanna

meeeh.

jag har inget nedladdningsprogram... :(

jag läser om så mkt bra band hela tiden men jag kan inte få tag på musik! sitter och jäser med samma gamla hela tiden. skit!

2008-05-21 @ 19:20:12
URL: http://hannixen.blogg,se
Postat av: Anonym

Varje individ är som ett konstverk, en del är enastående andra ointressanta...de flesta bara är.

Det är något med dig som är fascinerande, ville bara säga det

2008-05-21 @ 19:50:44
URL: http://themonotonyofeverydaylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0