Knives out

I måndags tog jag ledigt från jobbet. Började dagen med att gå till Ica Nära (som faktiskt är väldigt nära) och köpa mig själv två packet mjölk, ett packet smör och en pucko. Vädret var helt fantastiskt. Inte ett moln på himlen och solen sken upp varenda litet hörn. Det fanns ingen snö förutom på fåtal biltak, och trots det hade vattenpölarna förfrusit. Vet inte varför, men allt påminde mig om när jag var liten och brukade springa ut i det friska vädret då solen sken men luften doftade höst. Bestämde mig för att utnyttja den här dagen till att vara totalt avslappnad och bete mig som om jag inte hade någon tidspress alls (som jag tagit upp i tidigare inlägg). Så jag ställde mig på gatan och hackade i isbubblorna med mina kängor, precis som jag brukade göra då jag var liten. Sedan kollade jag hur bra jag kunde glida med mina kängor på isen.. ja.. det gick inte lika bra som jag ville att det skulle.
Pga det vackra vädret och den totala tystnaden i lägenheten satte jag igång lite klassisk musik på min skruttiga dator, gjorde mig en kopp te och stirrade ut genom fönstret i en halvtimma. Sjukt avslappnande. Vad som avbröt min ro var Johannes (som vanligt). Han var på kulturhuset och hade köpt en hel del biljetter till olika filmer som ska gå på filmfestivalen. Givetvis blev jag ytterst lockad och åkte direkt dit för att köpa lite biljetter. Hade bara råd med två biljetter, vilket var till "Tokyo!" och "Asches of Time Redux". Ser fram emot att se de två filmerna.

Som ni kanske märkt har jag börjat gnälla en hel del på den här bloggen, och jag kanske  kommer att fortsätta med det ett tag.  Trots allt; allting blir lite mer intressant med lite drama. Men det sjukt deppiga/ hemliga sparas till den andra bloggen.

Imorgon har Icons on Television spelning på Mosebacke. För de som inte vet var jag medlem i det bandet en gång i tiden. Skulle nog ha gått på den spelningen, om inte Christoffer Sjöblom skulle befinna sig där. Uppenbarligen hatar han mig nu, har tydligen tagit bort mig från Facebook och hela skiten. Vet helt ärligt talat inte varför han hatar mig, det borde ju trots allt vara jag som hatar honom eftersom han kickade mig från bandet och två veckor efteråt knullade min flickvän tre dagar efter att jag gjort slut med henne. Och han har fått för sig att jag hatar honom också, men det gör jag inte.. jag tycker bara att det han gjorde var extremt fel och det skulle inte skada med ett förlåt. Men jaja..

Jag har ett ex som jag kallar för Michi, för att jag inte kan stava hennes namn. Länge var jag övertygad om att hon hade världens tråkigaste liv utan att ens vela inse det. Ja, det var tills hon kom på den briljianta idéen att fota band efter spelningar. Så sjukt smart! Tänk vilken upplevelse det måste vara att umgås med en massa superkända band. Så ja.. glad för henne att hon har ett lite mer färglatt liv nu. Dock förhindrar det inte mig att störas extremt mycket på att hon ska på Icon on Televisions spelning. Jag menar, vad fan ska hon där att göra? Är inte det lite väl "kängan i ansiktet" på mig? Och nu när jag ändå gnäller kan jag säga att jag stör mig som fan på att hon försöker bete sig drygt mot mig fastän jag gav henne 70% av den musiksmak hon har idag och 40% av hennes vänner. Hon har alltid varit bra på att fota, ja, men hon var verkligen 0 kulturell innan hon träffade mig. Vet att jag aldrig kommer att få creds för det, så jag tar och snor åt mig den istället.

Nu har jag gnällt färdigt. Tack och hej.



Väldigt bra AMV. Inte sett animen och vet inte om den har något sammanhang med texten
men det är jäkligt snyggt gjort, och det känns.
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad heter den där lite mer bekymrade bloggen?

2008-11-19 @ 23:39:30
Postat av: Eric

svar:

Vad heter du?

2008-11-20 @ 00:14:35
URL: http://howtodisappearcompletely.blogg.se/
Postat av: Anonym

frida, tycker att du skriver fint och så...

vill gärna läsa lite djupare.

2008-11-20 @ 07:12:38
Postat av: Eric

Ok, vad roligt.

Ge mig din bilddagbok så kan jag kanske skicka adressen :)

2008-11-20 @ 12:41:25
URL: http://howtodisappearcompletely.blogg.se/
Postat av: Mitra

Saknade dig faktiskt på spelningen.

2008-11-20 @ 22:21:18
URL: http://unfurlyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0