South Park

I brist på anime så bestämde jag mig för att kolla på ALLA South Park-avsnitt.

När jag var mindre så var jag helt besatt av South Park. Tittade på de flesta avsnitten, köpte massvis med tröjor som hade med South Park att göra, köpte Chef Aid: The South Park Album, köpte pins med South Park, klistermärken, leksaker, videos och ja, allt som hade med South Park att göra. Sen får man inte glömma alla mina jäkla affischer med South Park på.

så kort sagt; det är lite nostalgi att kolla igenom avsnitten igen.
Men det är så SJUKT BRA!

När jag var liten så gillade jag väl South Park för att jag tyckte det var så coolt och brutalt. Jag menar.. jag kunde knappt någon engelska på den tiden. Så det är som en helt ny upplevelse att få kolla på alla avsnitt igen.
Många måste tro att South Park bara är ren "cartoon violence" och att det ska vara revolutionerande på ett eller annat sätt. Men ja, det är väl sant till viss del, men det finns så mycket mer bakom det! Hela serien är FYLLD (och då menar jag fylld verkligen) med satir av olika slag. De kritiserar samhället på ett så grovt sätt och fastän allting är så grovt kan man ändå känna igen sig i många scener.

Så ja.. jag tycker South Park är helt genialist och flera än bara korkade ungdommar borde kolla på det.
Till sist en bild som är jäkligt disturbing samtidigt som den värmer mitt hjärta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0