Mörkt

Har en mapp på min dator som heter "olyssnat".. där finns det andra mappar som innehåller album jag tankat hem men inte lyssnat på. I ett halvår har nu Bauhaus, Joy Division, och andra post-punk band  legat pga min stora rädsla att ramla ner i samma grop som jag var i förr. Men nu var det bara de albumen kvar, så jag la in dem på i-Poden, och herrejösses vad det lät bra. Jag njöt av varenda liten ton som spelades.. allt kändes bara.. så "pure". Nu kan jag inte ta mig ut ur detta hål, jag måste fortsätta lyssna! Tyvärr blir jag väldigt dyster och dryg av sån här musik.. Lyssnat sönder "In the Flat Fields" redan sedan tidigare, men nu prövade jag mig på "Mask" (förresten pratar vi om Bauhaus nu), och lika fint var det. men bara för att länkar jag denna underbara livespelning. Njut.


(fråga inte om de fula klippen av publiken som kommer helt random..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0