Snowing - Fuck Your Emotional Bullshit

Efter många musikerfarenheter och grävande i olika slags musik har jag kommit fram till att är det finns musik som aldrig kommer att vara bra eller ens framstås som behagligt i mina öron, och det är Schlager och Emo.

Schlager.. ja.. vi behöver vi inte ens diskutera det uppenbara.. men Emo, eller Screamo som det även kallas, finner jag billigt och kommersiellt. Inget ont om kommersiell musik, men just hur Emo sålde sig själv fann jag bara smaklöst och jag skulle förmodligen aldrig gilla det. Men, ännu en gång hade jag fel..

Fann det här bandet på en musikblogg som i 90% av fallen tipsar om jävligt bra mindre band och ibland lite större band. Skribenten talade mycket gott om detta album som tydligen skulle vara "incredible". Jag hade inget annat val än att ta honom på hans ord (hmm.. det där lät sluskigt). I alla fall, det här albumet var allt annat än kommersiellt och billigt. Det här var t.o.m. asdjbvakslbv-bra (you get the deal).
Eller för att citera Max McKenna:

"This album is much more than some three-cord punk band. It’s raw emotion, musical skill, and energy. If I don’t get to see this band before they break up, I will seriously consider my life choices."

Och, som ni ser i rubriken; bandet heter Snowing. Bandet skämtar ju förvisso om att de skulle vara Emo, men de är närmare Emo än tvättäkta Hardcore (fakta). Snarare Post-Hardcore, med en touch av punk (oh, whatever...)
Jag delar samma åsikt som Max och tipsar er om det här osignerade punkbandet från Pannsylvania. Det är gratis och du får större kuk. Lyssna två gånger om din cancer botas.
Klicka på bilden! Njoy.




Dåligt ljud, men jag tyckte videon fångade en ganska ball underground-känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0