House of Flying Daggers

Låg just i sängen och grät som ett litet barn medan jag tittade på House of Flying Daggers.
 Älskar Zhang Yimou's filmer, fastän jag tycker att de är lite väl påkostade.
Jag vet inte.. lågbudgetfilmer har sin charm.
Zhang Yimou är onekligen bäst när det kommer till "stylized martial art". Extremt vackra, färgsprakande filmer gör han.
Dock måste jag säga att Wong Kar-Wai slår Yiamou i när det kommer till vackra kinesiska filmer.
(vet inte vad poängen var med det där inlägget..)
However! Flying daggers och Hero är mina favoriter med Zhang Yimou. Så är det.
Tror att de flesta har sett Hero, så snälla se Flying Daggers! Så otroligt vacker!
Och jag kan utlova mängder med tårar i slutet, t.o.m. medan sluttexterna rullar.






























Kommentarer
Postat av: Jennie

den filmen är SÅ grym. var several years sen jag såg den dock. blev frälst

2009-01-06 @ 20:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0