Söndagen

Söndagen var totalt fail.
Mina planer gick totalt åt helvete, så jag stannade bara hemma och spelade Zelda typ.
Slapp gå ut med hunden på hela dagen, vilket var tacksamt I guess. Märkte att nästan hela min kropp skakade mot tolvslaget. Varför? Jag hade inte rökt på hela dagen eftersom att jag inte satt min fot utanför huset. Oj då, har inga cigg kvar. Frågar min mor om hon har. Nä, hon har tydligen slutat.
Jaha, vad fan ska man göra då? Jag bestämde mig för att ta nattbussen till närmaste Statoil (som inte är speciellt nära) för att köpa mina cigg. Köpte, rökte en cigg och sen var det 40 minuter tills min buss gick. Kul. Tänkte att den bästa lösningen denna iskalla natt var att ta en taxi. Jag hade aldrig betalat för en taxi förr. Någon gul taxi åkte där i närheten och jag viftade till mig den.
- "Hej", sa jag, "hur mycket går det på till Gribbylunds centrum?"
- "Vet inte", sa taxichaffisen, "kanske 80-120 kronor.."
- "Eh.. okej", sa jag och tänkte att det var jäkligt skumt när man hört historier om folk som åkte från Täby Centrum till Gribbylund på ca 50 kr, och Täby Centrum ligger fan längre bort än vad Statoil gör. "Jag har 100 kr"
*kort tystnad*
- Hoppa in.
Han "skulle vara snäll" så han stängde av taxametern. När vi en minut senare kom fram ville han ha hela hundringen. Fan vilken rip off. Men jag betalade.

Försökte att somna klockan sex. Gick relativt bra tills jag blev väckt klockan sju av okänt, störande ljud.
Kunde inte somna om, so yeah.. en timmas sömn. Fuck you very much grannar.

Kommentarer
Postat av: Jennie

fatta SJUKT med pengar du betalade för lite cigg? :C

2009-01-27 @ 22:58:19
Postat av: Anton

värt. jag hade dock gjort detsamma.

2009-01-28 @ 01:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0