Tjejsmak och mode (?)

Tänkte skriva ett lite mer varierat inlägg idag. Vet inte riktigt vad den handlar om, eftersom att jag knappt själv vet vad jag gillar för något inom mode eller när det kommer till kvinnor. Tvekar på att inlägget kommer att ha en röd tråd, men vi kör.


En vacker dag då jag satt inomhus framför datorn (japp, det är det jag gör då det är vackert väder ute) kollade jag in min Bloggkoll, som numera heter Bloglovin. Hittade en intressant banner till en modesida som heter LookBook. Hade inget bättre för mig (trots det fina vädret) så jag undersökte hemsidan.



Det första jag såg var denna 18åriga tjej från Kanada, vid namn Erika. Bestämde mig för det ögonblicket att hon var världens vackraste kvinna. Och därmed förlorade jag den gnutta värdighet och självrespekt som jag hade kvar. Varför? Jo, för att jag tycker vanligtvis att modebloggar och dylikt är fruktansvärt tråkigt och slöseri med tid, och jag vill vara så oytlig som det bara går. LookBook stal både de tingen ifrån mig.



Jag var helt fast. Det kryllande med extremt vackra människor, killar som tjejer, som agerade som amatörmodeller och publicerade sina egna bilder på den här hemsidan, LookBook. Satt säkert i över två timmar och bara bläddrade igenom en massa bilder på helt sanslöst snygga, söta, vackra människor. Helt fast.



Som många säkert är bekant med så är jag väldigt ointresserad utav mode. Därmed tycker jag att modebloggar, som blivit så rosad utav alla slags ungdomar, är väldigt ointressant. Men LookBook har bara den simpla funktionen att folk lägger upp bilder på sig själv med de kläder de gillar, and that's it! Det är ingen modebloggare som säger vad som är rätt eller fel att ha på sig, eller vad som är inne och ute. Istället får man kolla runt och själv bedöma vad man tycker faller in i ens smak. Man inspireras bara. Och om man nu vill veta var plagget är köpt, ja, då står det där också. Sjukt smart. Kan inte säga att jag hänger på sidan, men jag gillar idén väldigt mycket.



Men låt oss återgå till varför jag fastnade för sidan i första taget; de vackra tjejerna.
Det slog mig att jag älskar smala tjejer. Vanligtvis gillar ju män kvinnor med lite mer.. former. Men inte jag, njet. Små bröst helst, samma sak med den nedre delen (Gu vad jag hatar att prata om sånt här.. men jaja). Efter senaste halvåret märkte jag också att det spelar nästan lika stor roll vad de har på sig för någonting. Dock är jag inte så petig där, men det kan spela en stor roll.



Men sedan kan man ju titta tillbaka på mina ex. Den ena J-rock, den andra goth, den tredje grunge, fjärde indie, den femte helt och hållet average. Och alla har inte varit pinnsmala, men jag har gillat /älskat dem ändå. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag är "into". Fick för mig ett tag att jag bara gillade färgglada J-pop/rockare, efter det fick jag för mig att jag bara gillade indietjejer, sen fick jag för mig att jag bara gillade gothtjejer, sen Panda-popare,  sen fick jag för mig att subkulturen inte spelade någon större roll, så länge de såg oskuldsfulla ut så var det bra, osv osv. Min poäng är att inget av det där har hållit speciellt länge.



Efter någon timmas tänkande och LookBook-bläddrande slog det mig att jag inte har någon speciell tjejsmak över huvudtaget. Visst, kan inte neka att jag är svag för tunna tjejer, men det gör ju inte de andra mindre älskvärda direkt.
Jag kom fram till att det som fångar min blick är utstrålningen, att personen i fråga faktiskt är speciell. Helst att hon är smått vrickad. och att hon är kreativ.
Kan inte heller neka att jag är en sucker för mörka och svåra tjejer, haha. Men det hör väl ihop med det som jag beskrev nyss.
Kom ihåg att allt det här handlar om det första intrycket. Vad är det första intrycket oftast? Jo, utseendet. It sucks, but it's true. Kan avslöja att jag har varit med om att träffa på tjejer som verkat väldigt speciella på långt håll, men visar sig sedan vara rena motsatsen. Eller att personen i fråga bara är en stor skit.
Någon som kanske inte utstrålar någonting ovanligt i det första intrycket kan ju visa sig vara den mest intressanta människan man någonsin kommer att träffa.



Alla bilder tagna från Lookbook. Bryter förmodligen alla slags lagar som existerar på internet
but what to say.. jag är "ung och vild".

Kommentarer
Postat av: Jennie

"Och alla har inte varit pinnsmala, men jag har gillat /älskat dem ändå."





MENAR DU ATT JAG ÄR TJOCK?!

....

MENAR DU ATT JAG ÄR J-ROCK?!

........

HAHAHAHAH OFTA! DU HAR INTE GILLAT MIG!!!!!

2009-01-27 @ 11:43:24
Postat av: Eric

Nej, du är en av de smalaste.

Ja, du är J-rock. And that's lol.

Nä, just det, jag var tillsammans med dig och ogillade dig T_T erhm..

2009-01-27 @ 12:51:15
URL: http://howtodisappearcompleatly.blogg.se/
Postat av: ANTON

Jag är smal.

2009-01-28 @ 01:32:58
Postat av: Eric

Hahaha

2009-01-28 @ 03:40:26
URL: http://howtodisappearcompleatly.blogg.se/
Postat av: emmm

oj jäklar vad massa snygga människor.

2009-01-29 @ 19:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0