Lonely London Lad

Lyssna på det här medan du läser:


Lonely London Lad kan bli en av mina favoritartister. Fick vänförfrågan på MySpace i förrgår och jag har inte kunnat sluta lyssna.
Den här snubben är tungt influerad av Cocorosie, Portishead och Nick Cave. Han har publicerat några hemgjorda videos
Youtube som är helt underbara. Sjukt simpla och skräpiga, men det känns ändå så äkta.
Eller ja, det här bandet består utav tre pers egentligen. Så här står det på deras MySpace:

"Gosh... so this is the "About Us" section... Lonely London Lad is not lonely, from London, or a single lad -- it's two American blokes
(and one from Bristol, England) who make music that is rich and strange. You shall be hearing more and more about us, methinks."


Här är en låt som jag skulle kunna ha på repeat i resten av mitt liv:





Tilltalade Lonely London Lad's musik er lika mycket som den tilltalade mig?
Kolla då in deras MySpace
och deras hemsida.

Säg gärna vad ni tycker. Kul att få veta om någon läser det jag skriver överhuvudtaget.


ok, det är bevisat: Ingen läser det jag skriver.

Kommentarer
Postat av: Shelley som är för lat för att skriva epost och bloggadress

Fet musik.

Jag kollade dock inte upp mer musik med dem, utan lyssnade bara på de två låtarna du lagt upp här på bloggen, då jag har fett brådiz och inte hinner just nu. Men ja, de verkar väldigt bra. Får kolla upp en annan gång.



(Och ps: jag läser i alla fall vad du skriver, hehu, jag har bara inte hunnit kolla bloggar de senaste dagarna då jag varit ute och rest lite u know.)

2009-07-15 @ 00:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0