Morrissey

Har vääääldigt länge lyssnat på The Smiths, men inte gett Morrisseys solo en chans, eftersom att alla ändå säger att Smiths är bättre.
Det är ju faktiskt sant, men jag kände nu att det var dags att smaka på kakan och avgöra!
Det är ju inget unikt med att lyssna på Morrissey direkt, men han räknas väl som ren allmänbildning.



Vive Hate var ju inte speciellt bra måste jag säga. Första låten var awesome, likaså Everyday is like Sunday och sista låten.
Ordinary Boys kan vara något av det jobbigaste jag någonsin hört inom riktig indie. Resten var ganska njaaa.




However, You Are The Quarry var en överraskning! Helt otroligt bra album! Morrissey är fortfarande i sin tonårsångest, haha.
Tror många kan förknippa sig med hans texter. Jag vet i alla fall att jag kan göra det;

"Close your eyes and think of someone you physically admire
and let me kiss you, oh, let me kiss you.
But then you open your eyes and you see someone you physically despise"


"Why did you give me so much desire, When there is nowhere I can go to offload this desire?
And why did you give me so much love in a loveless world, When there is no one I can turn
to unlock all this love? And why did you stick in self deprecating bones and skin?
Jesus do you hate me?"




Morrissey är trots allt lite av en legend och det känns som att han sjunger ut mina tankar.
Både angående hat (mot sig själv och andra) och att bespotta stora skivbolag.
Han är mannen i mitt liv helt enkelt.
Synd att jag inte har råd med att gå på hans konsert.


Kommentarer
Postat av: Filippa

Ja, jag vill hänga imorgon! Ska träffa en regissör klockan 18 inför en reklaminspelning, så gå upp i tid så kan vi träffas innan det! Eller så träffas vi efter det?

2009-06-07 @ 23:02:47
URL: http://gillofilippa.blogg.se/
Postat av: Filippa

Okidoki!

2009-06-08 @ 00:04:12
URL: http://gillofilippa.blogg.se/
Postat av: Elin

Morrissey <3

Morrisseys hår </3

2009-06-08 @ 00:21:24
Postat av: papillion

Sv: Anledningen till att jag har en sådan negativ uppfattning av religion är väl pga mina egna upplevelser. Jag bodde i ett land i tre år där kvinnor inte fick köra bil, jobba eller knappt uttrycka sig eftersom lagarna grundade sig i knäppa tolkningar av Islam. Eller knäppa tolkningar, fundamentalistiska tolkningar, snarare. Kvinnan hade noll värde och det var skit. Att man var västerlänning gav en lite högre status och att jag inte var muslim innebar att jag slapp följa lagarna lika fullständigt, men man riskerade ändå att kastas in i fängelse för minsta lilla, typ om handlederna stack fram i fel område. Detta var under Irak-kriget så saker kanske har förbättrats i Saudi Arabien nu men jag kommer fortfarande ihåg hur osjälvständigt folk tänkte där. Samtidigt var många av mina vänner troende på ett sätt som bara var förnuftigt. Men att de inte hade någon annan framtid än att gifta sig med en man deras familjer valt ut gjorde ont i hjärtat. Det är lite svårt att tänka positivt om religion när jag bara fått se den negativa sidan (för det mesta) men det är klart att miljarder människor inte är allihopa hjärntvättade och miserabla!

2009-06-08 @ 13:32:18
URL: http://papilliondenuit.blogg.se/
Postat av: barajag

men alltså

ska du recensera Viva Hate kan du ju inte bara glömma bort Hairdresser on fire sådär.

Den är ju, fantastisk, faktiskt.

2009-06-08 @ 14:39:57
Postat av: Eric

SV: Ja, men den låten är ju bara med på US-upplagan. Så jag tycker inte den räknas som att faktiskt "vara med" på albumet, eftersom det bara är ett bonus track.

2009-06-08 @ 15:05:45
URL: http://howtodisappearcompletely.blogg.se/
Postat av: barajag

Cause everything, it must belong somewhere

Oh a train off in the distance, bicycle chained to the stairs

Everything, it must belong somewhere

I know that now, that's why I'm staying here



( och hairdresser on fire stannar på viva hate )

2009-06-08 @ 18:11:19
Postat av: liz

du kan få en biljett för 150 pix? <: [email protected]



if u're interested

2009-06-08 @ 18:38:27
Postat av: lauren

Morrissey säger hur saker är, sjunger om vad alla känner och tycker. Alla hans låtar går att relatera till på något sätt. så han är helt klart en idol i nog allas ögon.

2009-06-08 @ 20:13:18
URL: http://ohithinkitsablog.blogg.se/
Postat av: Silly slang between the boys in my gang

http://open.spotify.com/user/wieser/playlist/66FxO5OpgsoxAawsEvKVRr

2009-06-11 @ 14:16:58
Postat av: Eric

Nopp, har fortfarande inte Spotify.

2009-06-11 @ 15:14:14
URL: http://howtodisappearcompletely.blogg.se/
Postat av: J.

Har du lyssnat på hans senaste album?

2009-06-16 @ 23:04:59
URL: http://rockfjolla.blogg.se/
Postat av: axel

Det behöver läggas ner tid för att uppskatta Morrssey till fullo, själv tycker jag Viva Hate är något av hans bästa. Lyssna annars på Your Arsenal, mkt bra.

2009-06-18 @ 17:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0