Knowing today will always be tomorrow

Jag älskar Future shorts. Det är alltså en sida som publicerar kortvideos med filmkonst (mestadels).
Ni kanske märkt vid det här laget att jag publicerar en hel del filmklipp på min blogg.
Anledningen till detta är för att jag brinner för filmkonst. Tycker rörlig konst är 10 gånger mer intressant än stillastående konst.
Förvisso gillar jag den slags konsten också, men jag föredrar rörliga bilder.

I vilket fall som helst, snart är det Future shorts Festival och nu har man chansen att rösta vilken video som ska vinna.
Tycker onekligen den understående videon var bäst. Kolla på den!
Här kan ni rösta och se på de andra kortfilmerna.



Filmen påminner om om en låt med Blur, Ernold Same.
Tar och publicerar den låten också om ni inte har hört den.

Kommentarer
Postat av: Coonbear

skum film, men lite bra var den nog. förresten ang. youtube - undra vad tusan folket gjorde när de inte hade något att göra INNAN youtube.

2009-05-20 @ 19:43:25
URL: http://coonbear.blogg.se/
Postat av: Shelley

Rätt bra film. Jag gillar också filmkonst, såg en väldigt känsloväckande sådan här kortfilm för några månader sedan, men jag kan inte minnas namnet på den..

Den var i alla fall rätt gammal i svartvitt, och de liksom följde två olika personer under samma tid, på olika ställen. Fast egentligen var det samma person som spelade båda rollerna, men som transvestit i ena rollen (eller ja, utklädd till tjej i alla fall). Den slutar på ett rätt groteskt sätt också. Jag kan länka den om jag kommer på vad den hette.



Sv: Tyvärr är ju Roskilde s a m t i d i g t som Arvikafestivalen (som jag måste till!) Men kanske ett annat år, typ.



Och yes, jag är 91a! Du är 89a/88a..?

2009-05-20 @ 20:35:34
URL: http://shelleyochjoachim.blogg.se/
Postat av: Shelley

Sv: Haha, har du varit på Arvika?

Depeche Mode först och främst, så klart. Och Röyksopp på andra plats!

Nine Inch Nails och Welle:Erdball blir kul att se också, mest för att jag älskade dem för några år sedan under min coola alternativa period... :D

Och Fever Ray, Fleet Foxes, Thåström, Bob Hund, etc!



Sen att festivalen inte är full av en massa stekiga brats (som på Peace & Love) och att stämningen är fantastisk är ju nice också.



Men ska du till Roskilde i år då? Jag vill på en massa utländska festivaler. Typ Leeds, Pukkelpop och I LOVE TECHNO.

2009-05-20 @ 22:01:37
URL: http://shelleyochjoachim.blogg.se/
Postat av: Anna Bo

Jaha, nu är jag tillbaka här, trots att jag sa att jag inte var någon bevakare. Hmm. Men du har faktiskt en väldigt trevlig blogg och trevliga bloggar är det ju alltid trevligt att återvända till.



Hur som helst. Det jag tänkte säga var att jag också har upptäckt glädjen i rörlig bild. Har alltid varit fascinerad av stillbilder, men börjar mer och mer röra mig mot... ja, rörlig bild. Satte till och med ihop ett halvtaffligt klipp idag, allt i videobloggandets namn. Heja kortfilmer! Och nu ska jag sluta tjata och istället kolla igenom några av dina videobloggar. Tjing!

2009-05-20 @ 22:21:31
URL: http://flashfiction.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag får lite Stranger then fiction känsla av den här filmen.

2009-05-24 @ 19:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0