Mew



Ni som är insatta bör veta vid det här laget att Mew arbetar på sin nya platta.
Ni som inte vet vilka Mew.. ja.. då har ni missat någonting stort. Mew kan vara nordens mest genialiska band.
De gör mycket finkänslig musik inom indie/ new-prog, som inte riktigt går att beskriva, men det är totally mind blasting.



However, för mindre än en vecka sen gick det ut i media att det nya albumet kommer att heta No more Stories
och släpps i Skandinavien den 17de Augusti. Första singeln kommer att vara Introducing Palace Players och sänds i radio 29de Maj.
Den som har producerat skivan är ingen mindre än Rich Costey som bland annat proddat Mew - Frengers, Muse - Absolution,
Interpol - Our Love To Admire, och jobbat med andra geniartisten Nine Inch Nails (Trent), och också bandet Glasvegas.
Förväntningarna är höga, speciellt efter senaste albumet And the Glas Handed Kites vilket, enligt mig, blev nordens bästa album
och ett av de bästa albumen genom tiderna.
Omslaget och låttitlarna gör mig tveksam, men jag är ändå väldigt taggad!
Här är låtlistan och omslaget till No more Stories.



No More Stories

1. New Terrain
2. Introducing Palace Players
3. Beach
4. Repeater Beater

5. Silas the Magic Car
6. Cartoons and Macramé Wounds
7. A Dream
8. Hawaii
9. Vaccine
10. Tricks of the Trade

11. Sometimes Life Isn't Easy
12. Reprise

No More Stories EP

1. Introducing Palace Players
2. Repeater Beater
3. Owl (B-side)
4. Start (B-side)
5. Swimmers Chant (B-side)


Kommentarer
Postat av: Lina

Kanske att Mew är mitt favoritband, jo, det är nog så det ligger till.

2009-05-22 @ 00:06:18
URL: http://linahjort.blogg.se/
Postat av: Shelley

Vad dålig jag känner mig som knappt lyssnat på Mew.... aja.



Sv: Tack, tack och åter igen tack! (Gäller för båda kommentarerna!)

Ja, du har rätt, jag borde verkligen sova. Men orka sova. Eller? Nej.

DU borde vara inne på msn lite oftare.

2009-05-22 @ 02:55:37
URL: http://shelleyochjoachim.blogg.se/
Postat av: A

Oh, älskade Mew. BIG LOVE

2009-05-22 @ 11:59:37
URL: http://teiubesc.blogg.se/
Postat av: Coonbear

och det kommer förhoppningsvis fler tuffa bilder. men dumma expert i min lilla kommun segar till allt - skulle egentligen framkalla på 1 timme, men de hade tydligen inte tid. snark

2009-05-22 @ 14:41:06
URL: http://coonbear.blogg.se/
Postat av: en som läser din blogg

ehm..jag drömde om dig inatt! haha, herregud det känns som om jag inte har något liv, jag känner inte dig, och inte din kompis johannes heller..men jag drömde om er inatt :s..Jag drömde att jag åkte hem till dig, det var vinter, och vi satt och spelade tv-spel..sen kom johannes hem till dig, och ni tyckte att jag var jätte dålig på att spela tv-spelet, som gick ut på att man skulle skjuta en hund :s...Eftersom att ni tyckte att jag var så dålig så bestämmde jag mig för att åka hem, du visade vart nattbussen gick och jag åkte hem med den..fast att klockan var 8 på kvällen och nattbussen inte hade börjat gått ännu..

Jag har ingen aning om varför jag berättar en sån ointressant sak..men..jaa..

2009-05-22 @ 15:43:13
Postat av: Shelley

Sv: Jo jo, det är klart jag känner till dem. Och jag har hört 156 förut. Jag har bara inte lyssnat SÅ MYCKET på dem, bara hört ett par av deras låtar och aldrig försökt lyssna mig in på dem.



Åh, vad roligt. Hur gick plåtningen? :D

Haha jaha, vad snällt av dig. Jag hoppas att du "hittar" mig på msn någon gång då!



(Och ja, det är klart jag kommer ihåg VoxPop! När jag var liten satt jag som klistrad framför tv:n varje gång det kom på.)

2009-05-22 @ 16:10:46
URL: http://shelleyochjoachim.blogg.se/
Postat av: elin

mew<3

2009-05-24 @ 18:46:12
URL: http://wellback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0