Sprutor och sådant



Min pollenallergi hade spårat ur totalt, så det enda som fanns kvar att göra var att göra det som jag gör varje vår mot allergin:
Kortisonspruta!

Grejen är att jag hatar sprutor. Plus att de sticker in den i skinkan, så man går som en stel gubbe efter det.
La mig fem och vaknade 6 för någon konstig anledning. Kunde inte somna pga allergi och ångest, så jag gick upp.
Klockan 10 gick jag till Apoteket. Träffade på Mimmi där. Frågade hur det var och sånt.
- "Hörde att du bor på samma gata som Johannes", sa jag.
- "Ja exakt", sa hon snabbt
sen bara hon drog. Kändes väldigt skumt. Men det var väl lika bra för att jag hade ändå bråttom till sjukhuset.
Plus att jag inte orkar bry mig om allt skitsnack som går.

Sprutan var hemsk men inte speciellt långvarig. Gick hem och sov med en gång eftersom jag enbart hade fått i mig en timmas sömn.
Spelade tv-spel med Filippa... igen. Men det var trevligt. Har kul med henne, och när jag har kul slipper jag tänka på mindre bra grejer.

I vilket fall som helst! Det har kliat överallt på mig det senaste halvåret, eller snarare, då jag flyttade tillbaka hem.
Inte vetat varför och jag har provat en hel del för att få det att försvinna, men inget har hjälpt.
Kanske bara inbillning, men efter att jag tog sprutan känns det nästan som att det kliar mindre.
Vi får se hur det utvecklas här i veckan!

Har ni några jobbiga allergier?
Cheerio

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag är livrädd för sprutor. Senast jag tog en spruta fick de hålla fast mig. Jag vet inte varför jag skriver det här. Egentligen tänkte jag bara säga att jag tycker hemskt mycket om din blogg.

2009-05-05 @ 14:24:48
URL: http://padraicmyprince.blogg.se/
Postat av: linda

jag lider av en slags kontaktallergi. jag är allergisk mot ALL slags kontakt.. till och med mot mig själv :( så om jag tex kliar mig, blir jag röd och svullen. ibland får jag vita upphöjda sträck där jag kliat också. det är verkligen helvete ._.

2009-05-05 @ 23:33:27
URL: http://lindaigglund.blogg.se/
Postat av: lillan

as allergisk mot hårfärg och allt med parfym

och säkert mer grejer :( tur att man inte är pollen alergiker låter skit jobbigt

2009-05-07 @ 02:23:28
Postat av: Magdalena

Jag är sjukt rädd för sprutor (gått i terapi för det till och med) antagligen för att jag blivit stucken så mycket på sjukhus och är väldigt svårstucken.



Jag är allergisk mot latex (!!!). Jobbig. Skönt att jag har fast sällskap. Men jag saknar alla ballonger :'( Allergisk mot tomat och banan också, men det går att klara sig ifrån.

2009-05-13 @ 19:45:08
URL: http://angelicamagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0