The big no no

Igår var jag på fest hos Olof. Förra festen hos honom var grym. Den här dock.. Det var inte pga honom utan det var snarare att det var en hel del korkat folk där, förutom Agnes, Helena och Johannes så klart, de är underbara. Jag satt på samma plats hela festen tror jag. Men drack gjorde jag.

Det började redan då jag kom dit. Då var det en kille som åt upp en massa papper. Tydligen var det ett himla ståhej över det. Verkligen asballt. Han borde få nobelpris eller något. Efter den händelsen hade jag tappat tron på mänskligheten, så jag kunde inte riktigt agera trevligt i den situationen. Nån random tjej kom fram till mig:
- Hej!
- Hej, svarar jag.
- Det är du som är katten va?
- Ja.
*10 sekunders tystnad*
- Men okej.. hehehe, hejdå.

Jag ska nog inte gå ut då jag är sjuk..
Sedan samlades folk vid bordet där jag var för att berätta en massa "Vad är skillnaden på blabla och en blabla, (svar) någonting extremt sexistiskt - skämt". Jag hatar sådana skämt. När brukade man tycka att sådana var kul? Senast jag skrattade åt ett sådant skämt var nog i mellanstadiet. Plus att ÄVEN OM jag tycker det är kul vägrar jag att skratta, för att de flesta av de skämten är så fruktansvärt kvinnoförnedrande, eller bara rent av smaklösa.
Kvällens snyggaste tjej hånglade med en kille som såg ut som en padda med fettigt hår. Inte för att jag ville röra den kvinnan, men man undrar vad som händer med världen, eller snarare dagens ungdomar.
Hade förhoppningar på en kille där åtminstone. Jag gick fram till honom och frågade om han var lika arty som han såg ut att vara. Han hade på sig en basker, cheap monday-jeans, hängslen, skjorta och slips. Han påstod att han inte förstod vad jag pratade om. Då sa jag "Ja, är du insatt i musik, läser djup litteratur, målar eller bara skapar något?". Han svarar "Nej.. eh... jag vet inte.. Jag lyssnar på musik ibland". Sen gick han och dansade till Britney Spears.

Jag är verkligen jättetacksam för att jag blev inbjuden på festen
men jag behövde bara skriva av mig litegrann.
Tycker ändå det här är ett viktigt ämne att ta upp.

Cheerio.

Kommentarer
Postat av: Shelley

Haha, gillar den wannabe artsy killen!



Jag är nog också lite wannabe artsy i och för sig, dock så går jag ju in för det betydligt mer än vad han verkade göra.

Jag är trots allt insatt i musik, läser någorlunda "djup" litteratur och gör balla konstverk. Så EFTER att jag haft ingående diskussioner om Kafka och något coolt indieband från 70-talet så går jag och dansar till Britney Spears. Haha (skojar).



..och sv: Jag har träffat helt okej fransmän, så man kan inte dra alla över en kam.

Haha, och en klocka på armen är inte nödvändig längre, min bränna (som jag nog fick att låta som betydligt mer utmärkande än den var [jag var kritvit i jämförelse till resten av sveriges befolkning]) försvann för länge sedan, det var trots allt i augusti!

2009-05-16 @ 17:51:29
URL: http://shelleyochjoachim.blogg.se/
Postat av: malin

gud vilken jobbig kväll. lider med dig Eric.

2009-05-16 @ 20:23:41
URL: http://malinlouis.blogg.se/
Postat av: Malin

hahah, åh, jag skulle varit där :(

2009-05-17 @ 14:40:40
Postat av: Anonym

Du borde nog göra en liten videoblogg om det! Haha.

2009-05-17 @ 17:47:34
Postat av: Simon

Eric har jag någon gång sagt hur skön du är? haha, älskar att läsa din blogg när du skriver om sånt här.

Precis så där kan jag också känna på vissa s.k "fester"

2009-05-20 @ 15:28:49
URL: http://detvarjuroligt.blogg.se/
Postat av: Fanny

Du är ju underbar! :D

2009-05-23 @ 16:11:28
URL: http://lillad.blogg.se/
Postat av: Fanny svarar

sv: Varsegod ;P Nä är inte HC, men asså.. ser så jävla oskuldsfull ut.. vill inte göra det.. vill göra nåt som bryter av..hmm..

2009-05-23 @ 17:03:38
URL: http://lillad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0