Julian Casablancas solodebut


Kommer ni ihåg The Strokes? Om ni inte gör det bor ni förmodligen på en annan planet eller har förlorat minnet
Anyhow, sångaren i The Strokes, Julian Casablancas, har precis som sin kollega Albert H Jr. släppt soloplatta; Phrazes For The Young.
Så, vad är skillnaden på Albert H Jr. och Herr.Casablancas? Ja, för att börja med gjorde Julian nästan all musik i The Strokes
så hans solo låter ungefär som The Strokes, fast med lite mer dragning mot 80-tals synth pop. Väldigt dansant.
En annan skillnad mellan Albert H Jr. och Julian Casablancas är att Julian är en väldigt bra låtskrivare, och det håller även i hans solo
sen (självklart) är Julian Casablancas ruggigt snygg. Skulle inte tacka nej till att ha hans kropp som utstyrsel
(haha, det där blev konstigt).

Men jaja, vet att jag egentligen bör informera er om mindre band men, va fan.. det är Julian, The Strokes.. nostalgi.. you know.
En annan sak: Albumet är värt att lyssna på. Inte wow, men inte heller dåligt. Den är precis som man hade förväntat sig att den skulle vara.

Om ni nu använder Spotify som 80% av alla andra svenska ungdomar med tillgång till Internet så kan ni lyssna på albumet där.
http://open.spotify.com/album/4rP54hT8fzDosnCtzQyBRF

Annars är det bara att tanka hem albumet här.

Kommentarer
Postat av: Ida

OK, en konstig fråga, som inte har någon som helst koppling till inlägget, but anywhooo... Jag har dragit slutsatsen (himla clever tycker jag) att du heter Jonsson i efternamn (= KattenJonsson) och Eric i förnamn (= står under din pres.bild).



Nu till min fråga: Du råkar inte i dina yngre dagar (typ 13år?) ha hetat "tygskor" eller liknande på Lunarstorm eller annat forum (mitt minne sviker mig)?

Jag vet att det är en himla märklig fråga -tycker mig höra en galen-stalker-varning tjuta- men jag minns en kille som hette Eric Jonsson som jag brukade skriva med om musik, för ganska länge sedan.



Aja. Ha det bra i alla fall. Ditt hår är ljuvligt och Videoblogg nr 18: The Amazing Race var väldigt underhållande <: Cheerio.

2009-11-04 @ 13:10:59
URL: http://idakristinaeleonora.blogg.se/
Postat av: Maaaaalin

Casablancas röst är underbar.

2009-11-04 @ 14:26:47
Postat av: Ida

"SV: Bra gissning, men jag heter inte Jonsson i efternamn. Katten Jonsson är en liten förvridning som grundar sig på Katten Jansson. Och jag har aldrig haft lunar eller hetat tygskor."



Jag kom dessutom på att den där Eric Jonsson-typen var blond och kom från Kalmar. My bad. skäms för att någonsin ha haft lunarstorm

Tack i alla fall.

2009-11-04 @ 15:25:41
URL: http://idakristinaeleonora.blogg.se/
Postat av: Carro

2009-11-04 @ 16:25:49
Postat av: Carro

efter att ha följt din blogg ett tag är det väl dags att lämna ett avtryck. jag tycker att Casablancas debut är rätt experimentell, på gott och ont. ibland vill jag nästan tro att han driver lite med somliga musikgenrer, men det är kanske bara simpelt önsketänkande från min sida.



förresten tycker jag mig skönja lite av julian i några av bilderna du publicerat på dig själv, och det ska du ju ha all cred för.

2009-11-04 @ 16:31:53
URL: http://beadored.blogspot.com
Postat av: Anonym

gudasnygg, gudaröst

2009-11-04 @ 17:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0