iji

Jag är så trött på indie-pop att jag ibland glömmer att all indie-pop som görs nu för tiden inte alltid är skit.
Ni vet alla de där sockersöta indiefilmerna med nästan hemmagjord kvalité som man älskar? Nu pratar jag inte om de
kommersiella indiefilmerna, utan snarare de tidigare, charmiga, som kom innan crap som Juno. Här har vi ett band som påminner väldigt starkt
om sådana filmer. Nästan ett soundtraack till ett sockersött indieliv. Inget jag fått smaka på, men om jag skulle ha smakat på det
skulle det smaka som iji.

- Spola fram till 3:56. Priceless säger jag bara, haha.

Iji är ett osignerat experimentellt lo-fi pop band som är ytterst charmigt. Eller snarare, det är ett projekt av en snubbe vid
namn Zach som arbetar häcken av sig för att framföra bandet till resten av underground-världen. Turnerar konstant med sitt band.
Hans trasiga röst, som uppenbarligt är medvetet för att ge en slags 'det här kan vara vem som helst'-feeling (som Håkan typ),
är unik och känns tvättäkta. Förstärker lo-fi känslan på ett stiligt sätt.



Låter detta attraktivt så bör ni tanka hem albumet. Det är värt en lyssning åtminstone.Själv har jag fasnat totalt för musiken.
Klicka på bilden!



Taggar: Lo-Fi, Experimentellt, indie-pop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0