Japanther

[Lyssna gärna medan ni läser]

Känns som att det där med att tipsa er om lite mindre kända band har runnit ut i sanden 
så nu ska jag försöka återuppta det!


Japanther
är ett band som jag lyssnade väldigt mycket på för någon månad sedan.
Två män från New York som vägrar växa upp.
Man skulle kunna klassa deras musik som lo-fi indie punk pop (avancerat va?)
Det är egentligen inget genialiskt band i sig.. Deras musik är bara väldigt charmig.
Den känns 100% ärlig och en aningens barnslig.

En annan charm är ju den extremt låga kvalitén i deras produktion och just att de sjunger i telefonlurar.

Det finns goda anledningar till att inte gilla bandet och deras musik. Men jag fann den intressant
och jag hoppas ni sympatiserar.
Ska sluta babbla och låta er få smaka på härligheterna.
Här har vi mitt favoritalbum av Japanther, Wolfenswan. Klicka på bilden för att ladda hem albumet!



Japanthers Myspace

Kommentarer
Postat av: tjo brääh

fantasktiskt. underbart.

det gillar vi!

2009-10-10 @ 20:41:58
Postat av: linnet

dem här ska lyssnas mer på

2009-10-11 @ 22:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0