Portishead - Portishead

Somnade klockan 06:30 för att jag pratade med Cosette i tre timmar (som vanligt) och sedan pratade jag med Nicole för att hon var så jäkla gnällig. Jag fattar inte att hon inte kommer ihåg att jag hade intresse för henne en gång i tiden.. men aja.. har tänkt lite på i lördags också (inte för att det har något med Nicole att göra men jaja..) Fick lära känna riktigt många nya människor.. kändes trevligt. alla var väldigt gulliga. och.. jag skulle ha kunnat be henne att sova med mig.. det var väl tanken varför vi bestämde att jag skulle sova där över huvudtaget.. men jag sa åt henne att hon skulle ta hand om sina fulla kompisar istället. vet inte varför jag gjorde det. jag har nog inte inte lyckats bli det kallsinta monstret som jag strävar mot att vara.. men jajaajjajaja.. fan vad jag ska gnälla här på bloggen.. NU SKALL DET FAN BLI ÄNDRING PÅ DET!



Jag har lyssnat på Portishead en lång tid nu.. väldigt lång tid t.o.m. Men jag har aldrig lyssnat på deras andra album förens nu, som helt enkelt bara heter Portishead. Helt jäkla otroligt album. Nästan i klass med deras första album, klassikern, Dummy. Portishead är och kommer alltid att vara TripHop-guden. De som påstår att Massive Attack är guden utav Trip-Hop kan ju ta sig.. eller ja.. förvisso var det Massive Attack som drog igång hela grejen med Trip-Hop och "Coffee-table downtempo", men de kommer aldrig nå den nivån Portishead nådde. Beth Gibbons darriga röst verkligen skär in i hjärtat på en, plus den stillsamma downtempo elektroniska musiken i bakgrunden; extremt lugnt med extremt tung bas. Tillsammans bildar det en atmosfär som man bara vill mata sig själv med i all evighet. Det är därför kärleken till Portishead är evig; för att man aldrig får nog av dem. Portishead är ett av de få banden som jag märkt har influerat Radiohead starkt.
Värt att lyssna på i alla fall. Rekommenderas starkt.



Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag + Portishead = forever and always

2008-06-24 @ 23:26:36
URL: http://themonotonyofverydaylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0