Skåne

På torsdagen åkte jag till Skåne med min kusin Leo och hans barn, samt hans flickvän Sara. Satt i mitten, inklämd mellan barnen och fick bara ont i röven av det hårda sätet. Vi kom fram till min moster klockan halv två ungefär. Jag älskar verkligen min familj, de är helt cepe i huvudet, och då syftar jag speciellt på alla mina kusiner. Som tur var så var varken mor, styvfar eller systern med. Iaf, började med att jag behövde dela säng med Christian. Han tog och duschade sig, kammade håret och borstade tänderna "bara för att vi skulle ha myspys tillsammans". Christian är verkligen cepe i huvudet. Här t.ex. har vi en charmig video på när han ska väcka Leo:



Här har vi en annan video då Christian ska smaka på min mosters mat. "Maten var jättegod", mmm, sure, tar och hostar i fem minuter och spottar ut från altanen i en och en halv minut.. Christian är en så bra lögnare och Paulina älskar att jäklas med honom, hahaha.



Fredag

Redan tidigt började det supas. "Förlorar mitt lag i fotboll så lovar jag att springa runt huset naken, ok?", sa min kusin Jorge till sin bror Leo. Ja.. det var han också tvungen att göra också xD hahaha
Hann inte vara kvar så länge, för att jag behövde ta tåget från Perstorp till Hässleholm och därefter till Malmö för att träffa upp Cosette. Kände mig urfånig med min "dra-mat" som jag hade med mig överallt. Cosette var försenad så jag satte mig bredvid en grupp blattar, vilket hela Skåne verkar bestå av. Så jag kanske borde känna mig hemma, haha? (öhm.. nej.) Sedan då jag skulle resa mig så fastnar sladdhelvetet i bänken och mina dyrbara Koss-hörlurar pajjar. Jag ville typ dö, fick panik och sprang runt i Malmö stad i sökan efter en öppen affär.. men ack nej.
Cosette ringde mig och frågade vart jag var, så jag rusade mot centralen igen. Kände igen henne på långt håll, men jag kunde ändå inte låta bli att titta ner i marken.. mitt psyke funkar inte som det ska (eller inte alls) om jag lämnas utan musik strömmande in i mina öron. men sedan var jag bara någon meter ifrån henne så då var jag tvungen att titta upp, och visst var det hon. Det stora håret, de långa ögonfransarna, den likbleka huden, den smala midjan.. det gick inte att missta sig. Hon hade en stark doft av Chai-te kommer jag ihåg.
Vi åkte hem till henne, lämnade grejerna, tog med oss spriten och stack till någon sunkig skatepark för att möta upp Charlotte (Charlotte Destiny). Charlotte är en 20årig skåning med rosa hår, piercingar, springer runt i rosa klänningar samt dricker kolosala mängder och är allmänt dregg. Kanske låter som en ytterst irriterande människa, men det är just alla de där egenskaperna som gör henne så underbar. Jag saknar henne redan..
Cosette och jag fick en impuls att hitta ett nattcafé; Vi hittade inget. Så vi åkte hem till Cosette igen och hälsade på hennes två gigantiska hundar och hennes två läskiga katter. Alla djuren hårade i alla fall i stora mängder.
Vi kollade på Fucking Åmål, vilket jag pinsamt nog aldrig sett förr. Den var faktiskt väldigt bra för att vara en svensk film.
Därefter var klockan ungefär fyra. Vi tog oss en till öl och pratade om allt möjligt. Tystnaden runtomkring oss var talande. Efter en lång stunds samtalande bestämde vi oss för att fortsätta samtala, fast denna gång medans vi promenerade. Klockan var sex på morgonen och den lilla förorten sov fortfarande. Cosette skulle tydligen visa mig de vackraste kullarna i Skåne. Så vi satte oss på toppen av den högsta kullen och tittade på molnen medans de flög förbi i rask fart. Det var nästan som om att man kunde ta på dem. Morgonen var vacker, utsikten var vacker, gräset var vackert, hon var vacker, luften var fuktig och det var svårare att andas in luften (förmodligen pga att vi var på högre höjden). Sällan jag kan njuta av naturen.. men denna morgon klockan halv sju var ett av de finare och mest stillsamma momenten i mitt liv..

Söndag
Det var dags att dra hem. Dock skulle Cosette ta sitt tåg mot Stockholm klockan sju på morgonen, så jag behövde gå upp lika tidigt jag med. Efter att ha sagt hej då till Cosette hängde jag med Emmy i ca två timmar (fråga inte varför hon var i centralen klockan sju på morgonen). Emmy's är blandning mellan en brat och en Scene Girl i sitt utseende, hon är extremt omtyckt på bilddagboken (speciellt av kåta killar) och är 17 år gammal. Hon har väldigt många piercingar, brunslingat hår och väldigt mycket smink. Om ni känner mig tillräckligt väl så kan ni redan förutse efter min lilla beskrivning att Emmy inte är en slags tjej som jag skulle hänga med. När hon fick reda på att jag skulle till Skåne så insisterade hon att jag skulle träffa henne också. Jag visste inte hur det skulle gå till eftersom att jag i princip aldrig har snackat med henne.. men jag gick med på det ändå. Hon visade sig vara en extremt sympatisk och trevlig tjej som hade jätteskön stil. På morgonen tog hon en kaffe och jag en Chai-latte (höll näsan vid temuggen och kände hur den doftade Cosette, så som om hon hade varit borta i ett år redan, fastän hon bara hade varit borta i en timma). Jag lärde Emmy min coola frågelek, så körde vi den tills hon anlände till Lund.
Väl i Hässleholm så missar jag tågjäveln till Perstorp och måste vänta på tågstationen i en timma.. EN TIMMA! UTAN MUSIK!! Mina hörlurar var ju fortfarande sönder och jag ville dö. Tågjäveln kom iaf, så då var det bara att köra.

Hämtade sista sakerna hos min moster, åt lunch och drog iväg från bondesamhället runt två. Denna gång var jag med Jorge, hans flickvän, deras lilla barn (Sebastian) och till sist min kusin Paulina. Eftersom att jag inte hade några hörlurar ville jag bara lägga mig ner och dö/ sova, dessvärre ville inte ungjäveln låta mig sova.. så jag tog och underhöll honom istället. Höjdpunkten var att jag lärde honom hans första svärord (och han är ca ett åt gammal): fan




Till sist var jag hemma (runt åtta). Mamma var fett med mens så Cosette fick inte sova här förens imorgon.
Anyhow, hade en sjukt mysig helg med både familjen och nya kompisar, plus att jag fick lära känna så fina, snälla, sjukt intressanta personer i Malmö. Och självklart finaste Cosette. Imorgon kommer hon hem till mig och det kommer att bli så mys!

Långt inlägg, men om ni verkligen beslöt er för att läsa hela så måste ni fan också ge en fin liten kommentar som bekräftelse att ni FAKTISKT har läst hela.
puss

Kommentarer
Postat av: Johannes

låter som du hade en riktigt fin vistelse i skåneland ^^ haha så himla kul att du lärde barnet fan xD

2008-06-23 @ 18:34:30
Postat av: Hanna

åh vilken underbar jävla unge.

nu ska jag hem och lära min 2årige lillebror att svära.

kommer hem fredag natt ^^

2008-06-23 @ 21:09:25
URL: http://hannixen.blogg.se/
Postat av: mauwlin

såklart läste jag hela, du är ju min största idol.

2008-06-24 @ 00:57:50
URL: http://mauwlin.bloggagratis.se/
Postat av: jottooooootto

jag vill ooooockså träffa cosette. mhymhmh :-[

2008-06-24 @ 17:22:44
URL: http://jottolito.blogg.se/
Postat av: INGER DAS POPPER

hehe he. söte då, men långa fingrar är inget negativt!

2008-06-24 @ 20:00:45
URL: http://ikealand.blogg.se/
Postat av: Sara

I read the whole damn thing.

2008-07-06 @ 21:26:32
URL: http://venicebeach.blogg.se/
Postat av: frida

hahaha, vilken gullig unge!

2008-07-08 @ 01:12:59
URL: http://pulsurbalans.blogg.se/
Postat av: en som läser din blogg

jaa klart jag läser hela, jag har inte läst din blogg på ett tag nu sååå jag måste ju läsa allt jag har missat :)

2008-07-20 @ 20:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0