Äventyr

Var hos Cosette i helgen, det var mys. Jag åkte från Stockholm klockan klockan 05, så jag var uppe hela natten. Lyckades knappast sova för att jag började prata med en singelkvinna i 40-årsåldern. Hon bjöd mig på te, och vi pratade om skolsystemet, yrken, gamla filmer, pjäser och filosofi. Ganska intressant faktiskt (fastän jag var sjukt trött). Uppenbarligen stannade Cosette hemma denna fredag, så jag fick inte sova då heller. Kollade på Wall-E samma dag klockan 16. Den var fin. Grät nästan i slutet.. men jag är en sucker när det kommer till robot love.

Hemresan var ännu mer intressant.
Skulle ha åkt 18:14.. men bussjäveln var försenad, så jag missade mitt tåg. Kul tänkte jag, som skulle börja klockan 8 på jobbet nästa dag. Panik. Jag och Cosette försökte ragga till oss en biljett till nästa X-2000, men ack nej. Så vi återvände till Cosetts hem och kollade på internet efter bussar och nattåg. Bussar fanns inte, så jag fick satsa på nattåg, som inte gick att boka >_> SÅ, jag vänta på att komma fram till supporten i 20 minuter. Han sa i alla fall att jag inte kunde boka för att bokningstiden var över, men jag kunde gå till konduktören på nattåget och fråga om det var ok att jag kunde gå på tåget(eftersom det fanns lite plats kvar). Och det gjorde jag också.
- hej *bla bla bla förklarar situationen* Har ni någon plats över?
- hmmmm... jaaaa du... knappast.. förutom om du kan vara dam..
- eeeehhh... ja.. det skulle jag väl kunna vara.. hehehehe...
- NOPP! Det kan du inte! Så du får satsa på sittplatserna. Prova med plats nummer 22, för att den platsen är ledig tills Lund.
- öh... ok.
Hade inget annat val, så jag åkte med den. Fick ha sittplats i 10 minuter innan den som egentligen skulle ha stolen tog den. Kul. Alla sittplatser var upptagna, klockan var 23 och det var 7 timmar kvar att färdas. Hälften av passagerarna var Svensson-losers och andra hälften bestod av Disco-turrar och Mc-knuttar. hade inget annat val än att lägga mig på golvet. Fick inte mycket sömn.
Kom till Stockholm klockan 05:57.. sket i att sticka hem och åkte till jobbet med en gång.
kul dag..

Förresten har jag dåliga tankar i huvudet... väldigt dåliga tankar.
*go away... go away*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0