2009 utan andetag

Wow, länge sedan man gjorde en sån här lista. Känner mig plötsligt 3 år yngre. Nu kör vi!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Nej, jag lever i ett ständigt repris förstår du väl.
Vilka länder besökte du?
Sverige (givetvis), och.. erhm.. Danmark.
Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010?
JA!!! En egen lägenhet! Gu vad jag saknar det! :'(
De stunder från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Bör kanske inte skriva vissa här.. Men.. när jag träffade Filippa förra veckan var väldigt starkt minne och jag vet att det kommer att leva kvar en längre framtid. Hela Roskilde var ett äventyr, inte att missa nästa år! Sen självklart all smärta. (Ja, jag är så Kent)
Vad var din största framgång 2009?
Arbeta två månader gratis för att sedan ta hand om ett stort projekt och få betalt.
Största misstaget?
Att försöka sig på att lita på någon blint.
Vad spenderade du mest pengar på?
Tågbiljetter, alkohol, räkningar. Men mest alkohol.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Johanna, Filippa och Johannes har gjort mig riktigt glad under vissa perioder då jag inte mått så bra.
Gjorde någonting dig riktigt ledsen?
När mitt ex var otrogen mot mig. Sen gör mycket folks beteende mig allmänt ledsen.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Oj... "Soldiers Thing" av Tom Waits.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Svårt att säga. Just nu är ju väl mer välmående än någonsin, typ. Samtidigt i början av 2009, första halvåret.. då var det raka motsatsen. Jag har väl aldrig varit så självmordslysten som då.
Vad önskar du att du gjort mer?
Jobbat.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit arbetslös.
Något du önskade dig och fick?
Ja. Hela mitt liv cirkulerar ju runt kärlek och närhet. Annars rent materiel.. erhm.. jag fick en prenumeration på DN.
Något du önskade dig men inte fick?
Typ allt.
Vem saknade du?
Gamla vänner som gått vidare i livet, utan mig.
Årets musikupptäckt:
Det här året har varit ett riktigt musikupptäckarår, säkert lyssnat in mig på över 50 nya band. Men jag fördjupade mig i Jazzens underbara värld och fann charmen med skräpig, simpel lo-fi. Det är ljusår mellan de två genrerna, men båda fångade mitt intresse.
Årets film:
Det Vita Bandet
Årets album:
Även "Wavves - Wavvves" eller "Former Ghosts - Fleurs". Håller på att undersöka och jämföra just nu faktiskt.
Årets livekonsert:
Förmodligen Mew på Roskilde.

Kommentarer
Postat av: misia

svar:

1. välkommen tillbaka

2. haha, jag märkte det själv, men det är svårt att sluta när man väl har börjat. trodde faktiskt ändå inte att någon skulle läsa hela eller ens lite så jag skrev mest det som ploppade upp.

3. åker till landet gud glömde nu och det är tveksamt att de har internet därute i skogen så gott nytt år osv osv :)

2009-12-29 @ 15:19:09
URL: http://misia.blogg.se/
Postat av: Filippa

Love your man purse <3 vi måste leka snart igen!

2009-12-29 @ 23:04:17
URL: http://radarzine.com/gillofilippa
Postat av: sophie

jo jag ska fettsuga kinderna. som jag sagt så länge nu. därför jag var hos plastikkirurgen

2009-12-30 @ 13:42:17
URL: http://phiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0