Is music crappy lately, or am I just getting old?

I fredags fyllde jag år. 20 för att vara lite mer exakt. Snarare skrämmande än uppmuntrande.
De flesta av mina vänner är 90or eller 91or.. så jag blir väl "the old man" i gänget.
Och inbilla inte er att "allt löser sig med tiden".. åh nej.. allt blir värre med tiden. Ju äldre man blir desto mer ansvar lastas på ens rygg och desto mer skräp och dåliga minnen får man släpa efter sig. Det blir fan inte lättare.. Man blir bara äldre och äldre, och i hur mycket man än försöker så skiter sig allting i slutändan. Nästan löjligt att vi kämpar så hårt för den korta illusionen att det FAKTISKT går bra. Men ja, man kämpar och kämpar tills man faller ihop och dör.
Anyhow, åldern 20 = nu är du vuxen!
Vuxen = Ansvar

Nu är jag så pass gammal att jag faktiskt börjat lyssna en hel del på Jazz.
Förvisso uppvuxen med Jazz, aldrig haft något emot det men inte heller uppskattat det förens nu.
Men inte bara pure Jazz, även en hel del Bossa Nova och liknande härligheter.


Är snäll nog att publicera några fina videos.. som vanligt.
Enjoy.


Nat King Cole - Quizas Quizas Quizas
Foto: In the Mood for love


Paolo Conte - vieni via con me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0