Synecdoche, New York



Såg nyss Synecdoche, New York med Johannes. Hyrde den för att det är samma manusförfattare som
till Eternal Sunshine of the Spotless Mind (som för övrigt är min favoritfilm). Namnet på denna manusförfattare
är i alla fall Charlie Kaufman, och Synecdoche New York var också hans regidebut.
Kan ju kortfattat säga att det var något av det bästa jag någonsin sett. Skulle kunna skriva i flera timmar om filmen
men jag vill inte förstöra något för er som planerar att se den. Redan tidigt i filmen kände jag att "Den här filmen handlar om mig"
och jag tror att många andra också kan relatera sig till den (om man är lika deppig och miserabel som jag är, vill säga, haha)
och andra kanske bara tycker att den är allmänt jobbig att titta på.
Men om du är en lika stor filmfantast som jag så rekommenderar jag den här filmen starkt!


Kommentarer
Postat av: papillion

Tack för tipset, behövde något bra å se.



Det är drygt och svårt att hitta något riktigt bra.



Men när man väl gör det så är det riktigt bra.



Ja. Så nu ska den ses!

2009-06-18 @ 17:27:29
URL: http://papilliondenuit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0