bob hunds nya album och lite annat nytt skandinaviskt.


Igår släppte bob hund (yes, det ska stavas med små bokstäver) sitt nya album Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk.
Det verkar som att de har gett lite mer utrymme för synthen och mindre åt de andra instrumenten. Så det tappar bob hund-charmen en aning
men inte är det dåligt för det. bob hund känslan finns fortfarande där; en rak höger i nyllet på det Svenska samhället.
Bli inte som bob hund, bli värre!




När jag hörde Tinnitus i hjärtat i Roskilde 6 juli så kände jag direkt att det här kommer att bli min favoritlåt med bob hund. Tyvärr blev det inte som så.
Ännu en besvikelse, MEN (ännu ett men), låten är ändå fin fin och lämnar mig tårögd på min skandinaviska ramresår.



Ett annat svenskt band som ska släppa nytt album, men har redan lagt upp en smygtitt på MySpace är Peter, Björn och John.
Grejen med PB&J är att de inte alls är speciellt bra. Man hör verkligen att det bara är tre bandmedlemmar. Men de har sin charm,
och det nya albumet var ändå ganska bra. Känns väldigt gulligt och passar bra nu till våren. Avgör själv! Hela albumet finns på MySpace.
För att komma dit snabbt: klicka HÄR!


Happy Up Here (Marching Band Version) from Röyksopp on Vimeo.

Sedan får man ju inte glömma norska stoltheten Röyksopp som släppte nytt album i måndags.
Så vitt jag vet heter albumet Junior och ska tydligen vara mycket lovande. Inte hunnit lyssna igenom det än, men jag ser fram emot det!

Kommentarer
Postat av: em

jag är lite besviken på albumet tror jag. har ifs bara lyssnat igenom det en gång, men det känns liksom lite tråkigt för att vara bob hund? inte sådär utflippat och lite lugnare liksom. hmm men man får väl se.

2009-03-27 @ 16:02:31
URL: http://keepyoureartotheground.blogg.se/
Postat av: Coonbear

feeet najs!!! (y)

2009-04-14 @ 16:10:42
URL: http://coonbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0