Spelningar

Märkte nyss. att jag missade Freddie Wadlings spelning på Rival idag. *gråter en skvätt*
Freddie Wadling är den svenska legenden som ingen känner till. haha. Eller jo, vissa 60-talister som var insatta i den lite mer alternativa scenen under sin ungdom känner till honom. Han må vara den fulaste artisten som funnits (därav albumnamnet Monstret). Jag skulle vela kalla honom Sveriges Tom Waits (nästan..) Bra är han i alla fall, och jag missade honom.



www.myspace.com/freddiewadling


De lite bättre nyheterna dock är att då jag kommer ner till Skåne kommer Crystal Stilts till Klubb Decades! Lycka! Crystal Stilts är ett undergroundband från Brooklyn, New York. De lyckas blanda både Post-punk, Shoegaze och Garage Rock på något konstigt sätt, men det låter riktigt bra. Kan knappt vänta på att få se dem!


Om ni inte befinner er i Skåne på onsdag borde ni Stockholmare ta chansen att se dem på Strand på fredag.
Här är en liten filmsnutt och deras myspace.
Njoy.



www.myspace.com/crystalstilts

Kommentarer
Postat av: Anonym

ny videoblogg! vi längtar & väntar! :D

2009-03-05 @ 11:13:13
Postat av: Carro

tja tjena! crystal stilts är finfina, de spelade på vår klubb John Doe för några månader sedan, sjukt bra! Kändes som att vi var på en undergroundklubb i NYC när vi egentligen var i en gammal sketen studentpub. mycket najs!

2009-04-22 @ 17:30:52
URL: http://sockerlobbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0