"fyi" - Thom Yorke


Hejsan alla Radiohead-fans!
Det har hänt en hel del på sistone. I eftermiddags meddelade Thom Yorke på Radioheads blogg
att han har startat ett nytt band. De ska spela Thoms sololåtar live och även göra nya låtar.
De har ännu inget namn. Anyhow, jag litar på Thom's beslut och ser fram emot hur det blir.


Vad som dock är lite mer obegripligt är varför Thom gjorde en låt till Twilight: New Moon soundtrack.
Vad som var ännu mer förvånande var att många andra artister som är med på soundtracket
faktiskt är... bra artister som man respekterar. Kolla bara:

1. Death Cab For Cutie – “Meet Me On The Equinox”
2. Band Of Skulls – “Friends”
3. Thom Yorke – “Hearing Damage”
4. Lykke Li – “Possibility”
5. The Killers – “A White Demon Love Song” (ok, jag respekterar inte The Killers)
6. Anya Marina – “Satellite Heart”
7. Muse – “I Belong To You (New Moon)”
8. Bon Iver and St. Vincent – “Roslyn”
9. Black Rebel Motorcycle Club – “Done All Wrong”
10. Hurricane Bells – “Monsters”
11. Sea Wolf – “The Violet Hour”
12. OK Go – “Shooting The Moon”
13. Grizzly Bear – “Slow Life”
14. Editors – “No Sound But The Wind”
15. Alexandre Desplat – “New Moon (The Meadow)”

Jag menar... what the fuck? Varför? Twilight? Det är fan ocoolt..


Om ni inte levt under en sten de sista veckorna bör ni veta att Thom Yorke släppt en ny EP(!!!)
Innehåller två helt sanslöst bra låtar. Här är den första låten "Feeling Pulled Apart By Horses"





(om någon inte förstod vad "fyi" hade med Thom Yorke att göra kan jag säga att
"fyi" står för 'For Your Information')

Kommentarer
Postat av: Sara

Thom Yorke och FLEA! Crazy!

2009-09-30 @ 09:45:54
URL: http://venicebeach.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag förstår faktiskt inte heller alls varför balla band ställer upp och gör låtar till twilight. det finns inte riktigt i min värld. och ja väldigt väldigt ocoolt!

2009-09-30 @ 15:57:53
URL: http://coonbear.blogg.se/
Postat av: Sara

Det känns inte alls. Alltså, det är ingenting jag tänker på, någonsin. Det känns som att vi är vänner och alltid har varit just vänner.

2009-09-30 @ 20:16:39
URL: http://venicebeach.blogg.se/
Postat av: Anonym

JAG HATAR TWILIGHT! HATAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!! Seriöst, mer än Tokio hotel och hål i bröstvårtan typ.

2009-09-30 @ 23:58:24
URL: http://iheartdropdead.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Den ÄR urlöjlig! Och effekterna är så pinsamt dåligt gjorda.



Jag tycker hon är fin... ibland. Men jag tycker hon påminner väldigt mycket om en transa. Konstigt att det inte går hermafrodit rykten om henne.

2009-10-01 @ 13:24:18
URL: http://iheartdropdead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0